Facelift

13 Februar 2019

Onze website krijgt een facelift! Na een periode van ruim 5 jaar begint de huidige website dan toch de eerste tekenen van veroudering te tonen. Waarschijnlijk waren deze tekenen al eerder zichtbaar, maar zoals dat nu eenmaal gaat bij veroudering: eerst moet een buitenstaander je daarop attenderen, want zelf heb je niet echt in de gaten dat je ouder wordt.

Gelukkig heeft Brainpact in de loop der jaren genoeg mensen om zich heen verzameld die zo nu en dan een kritisch geluid laten horen. Volkomen terecht en ook fijn dat vanuit deze betrokken houding signalen als deze naar boven komen. En nu is het bijna zover. Waar voor de één ‘een facelift’ een kwestie is van het vervangen van overtollige teksten door beeldmateriaal om de gewenste jeugdige uitstraling te krijgen, heeft dit proces bij mij af en toe tot hoofdbrekens geleid. Wat is de functie van onze website? Wie willen we bereiken? Wat is de samenhang met social media? En dat in een tijd waarin ikzelf websites vaak enkel nog gebruik om een telefoonnummer op te zoeken…

Drie jaar geleden zijn we met Brainpact gestart met het gericht inzetten van social media. In samenwerking met Sociaal Kapitaal werd er een duidelijke strategie opgesteld. Om het hoofd te kunnen bieden aan de problematiek die we ervaren door de schaarste op de arbeidsmarkt (zie ook mijn eerdere blog ‘Spanning en uitdaging op de arbeidsmarkt’) wilden we Brainpact zichtbaar maken op Facebook, Instagram en LinkedIn, zodat jonge talenten in onze regio van ons bestaan afweten. We willen niet enkel onze naam verspreiden, maar deze doelgroep ook laten weten dat we een leuk bedrijf zijn dat aan interessante projecten werkt op regionaal, nationaal en zelfs internationaal niveau. In het begin heel schuchter, maar naar mate we er meer aan gewend raakten leverde dit leuk materiaal op.  Opvallend hierbij is dat we ervaren dat onze klanten of partijen waarmee we samenwerken soms terughoudend zijn om informatie te delen. Meestal kan er dan in overleg toch nog een leuk bericht gedeeld worden op een van de kanalen.  En niet onbelangrijk: We krijgen hele mooie en positieve reacties op onze berichtjes. Wellicht dat het “succes” en de impact van social media ons heeft afgeleid van de website en moest het dus zolang duren voordat er weer eens iets gebeurde.  Voor ons is wel duidelijk geworden dat de website naast een informatief karakter ook eenzelfde uitstraling moet krijgen om aantrekkelijk te zijn voor jongeren. Zij zijn immers ons kapitaal van de toekomst.

Met de facelift willen we naast een nieuwe vormgeving, meer beeldmateriaal presenteren, een eigentijdse uitstraling creëren en aansluiting zoeken bij onze berichtgeving op social media. Wanneer ik Geert van Sociaal Kapitaal voorzie van content voor de wekelijkse berichtgeving krijg ik wel eens teruggekoppeld dat de teksten ingekort moeten worden. Zonde denk ik dan; kan ik net niet die bepaalde techniek benoemen, iets meer over een bepaald proces schrijven of over onze klanten vertellen. Met de nieuwe website kan dit wel! Zulke berichten blijven uiteraard ingekort verschijnen op onze sociale kanalen, maar kunnen binnenkort ook volledig teruggelezen worden onder het kopje “updates” op onze nieuwe website. Naar verwachting zal de facelift volgende week zijn afgerond, met dank aan Imagro en Sociaal Kapitaal. We’ll keep you posted! 

Anja Linskens

Diese Nachricht teilen

14 April 2022

Bedrijven Unica Industry Solutions bundelen industriële domeinkennis

Vijf industriële specialisten bundelen dit voorjaar hun krachten. De bedrijven Brainpact, PCT Koudetechniek, Pro-Fa Automation, Van Kempen Koudetechniek en Unica Industry Solutions lanceren in april een gezamenlijk portfolio waarmee end-to-end solutions...

Weiterlesen

1 Dezember 2021

Onze nieuwe financiële controller

Maak kennis met onze nieuwe, maar ervaren financial controller: Yolanda Aarts!  Afgelopen december kwam Yolanda ons team versterken. Na haar opleiding Bedrijfseconomie heeft ze twaalf jaar bij de Belastingdienst gewerkt. Daarna is ze dertien jaar...

Weiterlesen

1 Juli 2020

Brainpact bestaat 25 jaar!

Een verrassende weekstart! Een spontane actie van ons team om elkaar fysiek te ontmoeten en ook te vieren dat het deze week 25 jaar geleden is dat het bedrijf is opgericht. Natuurlijk volgt er zodra het weer mag nog een echt feestje, maar de bijeenkomst...

Weiterlesen

11 Mrz 2020

24/7-service: meer dan een trend?

Het verlenen van 24/7-servicediensten is iets wat Brainpact al bijna 25 jaar doet. In die zin niets nieuws en van ‘een trend’ is volgens ons dan ook geen sprake. Toch is een aantal jaren geleden vanuit de samenleving een verandering ingezet,...

Weiterlesen