Facelift

13 februari 2019

Onze website krijgt een facelift! Na een periode van ruim 5 jaar begint de huidige website dan toch de eerste tekenen van veroudering te tonen. Waarschijnlijk waren deze tekenen al eerder zichtbaar, maar zoals dat nu eenmaal gaat bij veroudering: eerst moet een buitenstaander je daarop attenderen, want zelf heb je niet echt in de gaten dat je ouder wordt.

Gelukkig heeft Brainpact in de loop der jaren genoeg mensen om zich heen verzameld die zo nu en dan een kritisch geluid laten horen. Volkomen terecht en ook fijn dat vanuit deze betrokken houding signalen als deze naar boven komen. En nu is het bijna zover. Waar voor de één ‘een facelift’ een kwestie is van het vervangen van overtollige teksten door beeldmateriaal om de gewenste jeugdige uitstraling te krijgen, heeft dit proces bij mij af en toe tot hoofdbrekens geleid. Wat is de functie van onze website? Wie willen we bereiken? Wat is de samenhang met social media? En dat in een tijd waarin ikzelf websites vaak enkel nog gebruik om een telefoonnummer op te zoeken…

Drie jaar geleden zijn we met Brainpact gestart met het gericht inzetten van social media. In samenwerking met Sociaal Kapitaal werd er een duidelijke strategie opgesteld. Om het hoofd te kunnen bieden aan de problematiek die we ervaren door de schaarste op de arbeidsmarkt (zie ook mijn eerdere blog ‘Spanning en uitdaging op de arbeidsmarkt’) wilden we Brainpact zichtbaar maken op Facebook, Instagram en LinkedIn, zodat jonge talenten in onze regio van ons bestaan afweten. We willen niet enkel onze naam verspreiden, maar deze doelgroep ook laten weten dat we een leuk bedrijf zijn dat aan interessante projecten werkt op regionaal, nationaal en zelfs internationaal niveau. In het begin heel schuchter, maar naar mate we er meer aan gewend raakten leverde dit leuk materiaal op.  Opvallend hierbij is dat we ervaren dat onze klanten of partijen waarmee we samenwerken soms terughoudend zijn om informatie te delen. Meestal kan er dan in overleg toch nog een leuk bericht gedeeld worden op een van de kanalen.  En niet onbelangrijk: We krijgen hele mooie en positieve reacties op onze berichtjes. Wellicht dat het “succes” en de impact van social media ons heeft afgeleid van de website en moest het dus zolang duren voordat er weer eens iets gebeurde.  Voor ons is wel duidelijk geworden dat de website naast een informatief karakter ook eenzelfde uitstraling moet krijgen om aantrekkelijk te zijn voor jongeren. Zij zijn immers ons kapitaal van de toekomst.

Met de facelift willen we naast een nieuwe vormgeving, meer beeldmateriaal presenteren, een eigentijdse uitstraling creëren en aansluiting zoeken bij onze berichtgeving op social media. Wanneer ik Geert van Sociaal Kapitaal voorzie van content voor de wekelijkse berichtgeving krijg ik wel eens teruggekoppeld dat de teksten ingekort moeten worden. Zonde denk ik dan; kan ik net niet die bepaalde techniek benoemen, iets meer over een bepaald proces schrijven of over onze klanten vertellen. Met de nieuwe website kan dit wel! Zulke berichten blijven uiteraard ingekort verschijnen op onze sociale kanalen, maar kunnen binnenkort ook volledig teruggelezen worden onder het kopje “updates” op onze nieuwe website. Naar verwachting zal de facelift volgende week zijn afgerond, met dank aan Imagro en Sociaal Kapitaal. We’ll keep you posted! 

Anja Linskens

Deel dit bericht

11 september 2019

24/7-service: meer dan een trend?

Het verlenen van 24/7-servicediensten is iets wat Brainpact al bijna 25 jaar doet. In die zin niets nieuws en van ‘een trend’ is volgens ons dan ook geen sprake. Toch is een aantal jaren geleden vanuit de samenleving een verandering ingezet,...

Lees meer

11 juni 2019

Een nieuwe weg naar een mooie toekomst

Een jaar geleden wisten Ton en ik dat we weer een stap wilden zetten met Brainpact. Ons bedrijf is continu in ontwikkeling, zowel organisatorisch als op het gebied van kennis, en de afgelopen jaren hebben we dan ook al enkele flinke stappen vooruitgezet....

Lees meer

21 mei 2019

Unica sterker in industriële automatisering met acquisitie Brainpact

Technisch dienstverlener Unica heeft zijn organisatie uitgebreid door de acquisitie van Brainpact. Met de overname van het in industriële automatisering gespecialiseerde softwarebedrijf versterkt Unica zijn kennis en ervaring op het gebied van industriële...

Lees meer

7 mei 2019

Security van toenemend belang in de industrie

Security is de laatste jaren een belangrijk thema voor bedrijven. Althans, dat zou het moeten zijn. Maar het is tegelijkertijd een lastig thema. Iedereen kent de standaard vergelijkingen met de analoge wereld: wanneer je van huis gaat zorg je ervoor dat...

Lees meer