24/7-service: meer dan een trend?

11 September 2019

Het verlenen van 24/7-servicediensten is iets wat Brainpact al bijna 25 jaar doet. In die zin niets nieuws en van ‘een trend’ is volgens ons dan ook geen sprake. Toch is een aantal jaren geleden vanuit de samenleving een verandering ingezet, weliswaar mogelijk gemaakt of zelfs geïnspireerd door technologische ontwikkelingen, waar onze dienstverlening op aangepast diende te worden. De term die in dit verband het beste op zijn plaats is, is ‘Instant Gratification’: “Fulfilment without delay, I want it and I want it now!”

Vrij vertaald komt dit voor de industrie neer op het flexibel en snel kunnen inspelen op veranderende klantwensen. Er is niet veel voorstellingsvermogen nodig om te begrijpen dat deze behoefte impact heeft op alle sectoren, waaronder de maakindustrie, de procesindustrie, de logistieke sector en de technische dienstverlening.

Iedereen kent het voorbeeld van een bestelling via internet die de volgende dag (of met een beetje geluk zelfs al dezelfde avond) thuis wordt afgeleverd. Denk bijvoorbeeld ook aan een paardenliefhebber, die graag wil dat een specifiek mengvoeder op zijn of haar paard afgestemd wordt. In dit specifieke geval gaat er een custom made-productieproces vooraf aan het logistieke proces (same day delivery). Alles is mogelijk met de komst van Smart Industry: slimme industrieën met verregaande digitalisering van apparaten, productiemiddelen en organisaties. Door slim te produceren worden kosten bespaard en kan op een snelle en efficiënte manier maatwerk voor klanten worden geleverd.

Uiteraard horen bij deze digitale fabrieken en ketens ook slimme services om deze bedrijven te kunnen ondersteunen, zodat continuïteit van snelheid en efficiency gewaarborgd blijft. Hierin is onze dienstverlening in die afgelopen 25 jaar zeker veranderd. Naast de hierboven geschetste technologische ontwikkeling in productie- en logistiekprocessen zijn er veel innovatieve en technologische middelen die ook onze dienstverlening hebben veranderd: van het fysiek aanwezig zijn op een fabriekslocatie tot volledige remote ondersteuning. Op deze manier is Brainpact in staat om voor diverse bedrijven een full 24/7-service te bieden, waardoor de kans op stilstand wordt geminimaliseerd. Deze slimme service is voor ons geen trend, als wel onlosmakelijk verbonden met de bedrijven waarmee wij dag in dag uit samenwerken.

Share this message

11 June 2019

Een nieuwe weg naar een mooie toekomst

Een jaar geleden wisten Ton en ik dat we weer een stap wilden zetten met Brainpact. Ons bedrijf is continu in ontwikkeling, zowel organisatorisch als op het gebied van kennis, en de afgelopen jaren hebben we dan ook al enkele flinke stappen vooruitgezet....

Continue reading

21 May 2019

Unica sterker in industriële automatisering met acquisitie Brainpact

Technisch dienstverlener Unica heeft zijn organisatie uitgebreid door de acquisitie van Brainpact. Met de overname van het in industriële automatisering gespecialiseerde softwarebedrijf versterkt Unica zijn kennis en ervaring op het gebied van industriële...

Continue reading

7 May 2019

Security van toenemend belang in de industrie

Security is de laatste jaren een belangrijk thema voor bedrijven. Althans, dat zou het moeten zijn. Maar het is tegelijkertijd een lastig thema. Iedereen kent de standaard vergelijkingen met de analoge wereld: wanneer je van huis gaat zorg je ervoor dat...

Continue reading

10 April 2019

Duurzaam met Retrofit: meer dan hip?

Vaak leveren oude machines niet meer de gewenste productiviteit, betrouwbaarheid en hebben de machines een mindere kwaliteit wat de nodige risico’s met zich meebrengt voor de continuïteit van het productieproces. Reserveonderdelen van de besturingscomponenten...

Continue reading